مشاوره روانشناسی مشاوره روانشناسی .

مشاوره روانشناسی

روانشناسی

محققان در دانشگاه کمبریج و بیمارستان کودکان لس‌آنجلس به مجموعه‌ای از مولکول‌هایی که مرکز وزن بدن را تشکیل می‌دهند اشاره کرده‌اند .
در مطالعه‌ای منتشر شده در ۲۹ ژانویه در دفتر مجله , صدف فاروقی , دکترا , استاد دانشگاه کمبریج و سباستین ترونگ , دکترا , تیم‌های تحقیقاتی را به کشف ژن‌های کلیدی هدایت کرد که فرآیند توسعه مغز را هدایت می‌کنند .
یکی از اساتید طب اطفال در دانشکده پزشکی کک , می‌گوید : " ما می‌دانیم که مغز , به ویژه ناحیه‌ای به نام هیپوتالاموس , نقش بسیار مهمی در تنظیم اخذ غذا و قند خون دارد . " محققان سالهاست که بر روی هیپوتالاموس متمرکز شده‌اند تا همه‌گیری چاقی را مورد مطالعه قرار دهند که تقریبا ً بالغ بر ۸۰۰ میلیون کودک و نوجوان در ایالات‌متحده است . او می‌گوید : " چیزی که ما هنوز درک نمی‌کنیم این است که این مدارات در هیپوتالاموس چگونه سازماندهی می‌شوند . ما می‌خواهیم بدانیم که مغز چگونه خود را کنار هم قرار می‌دهد و دقیقاً چه چیزی بر آن فرآیند حاکم است . " درک این مهم است زیرا مدارهای باید به درستی ایجاد شوند تا مغز بتواند وظایف پیچیده‌ای مثل حفظ وزن مناسب انجام دهد .
چرا برخی سلول‌های مغز به یک ناحیه متصل می‌شوند در حالی که به طور خاص از سلول‌های مجاور دوری می‌کنند ? آزمایشگاه کیت نحوه دستیابی به این سیم‌کشی دقیق را بررسی می‌کند . درک اینکه چگونه سلول‌های مغز در هیپوتالاموس این اتصالات خاص , پیچیده را تشکیل می‌دهند - - و اینکه چگونه این فرآیند می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد - می‌تواند بینشی در مورد توسعه چاقی دوران کودکی فراهم کند .
در این مطالعه , یک گروه از مولکول‌هایی که در هیپوتالاموس در حال توسعه یافت می‌شوند , مطالعه شدند . سلول‌های مغز توانایی برقراری ارتباط با دیگر سلول‌های مغز را دارند . این پیغام‌ها به عنوان یک نوع نقشه راه , هدایت سلول‌ها به سمت یا دور از دیگر سلول‌ها عمل می‌کنند . اما وقتی این نقشه راه به درستی کار نمی‌کند چه اتفاقی برای مغز می‌افتد ? ق . ~~~ ق . ~~~ ق ( م . ~~~ م . او کشف کرد که سلول‌های مغز دیگر آنطور که تصور می‌شود رشد نمی‌کنند و نشان می‌دهند که این سلول‌ها یک نقشه ضروری برای آن‌ها تهیه می‌کنند . علاوه بر اتصالات شکست در ایجاد , از دست رفتن عمل جراحی در یک مدل , باعث افزایش وزن بدن می‌شود . رب .
اما داستان اینجا متوقف نمی‌شود .
پروفسور فاروقی از دانشگاه کمبریج نیز اطلاعات ژنتیکی افراد مبتلا به چاقی را تحلیل می‌کرد . تیم فاروقی نمونه‌های دی ان ای دی ان ای را آزمایش کرد و مشخص کرد که افراد مبتلا به چاقی اولیه جهش‌های نادر تری در ژن‌های دخیل در سیگنال دهی بیش از افراد سالم دارند . یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که چاقی در حفظ وزن بدن سالم نقش مهمی دارد . در حال حاضر ما ژن‌هایی را کشف کرده‌ایم که ارتباطات عصبی دقیقی را ایجاد می‌کنند که این مدارها را تشکیل می‌دهند . " " این کار بینش‌های جدیدی در توسعه مدارهای هیپوتالاموس فراهم می‌کند که اشتها و متابولیسم را تنظیم می‌کند . "
این مطالعه چندوجهی تصویری واضح‌تر از آنچه در مغز در حال توسعه رخ می‌دهد را نشان می‌دهد . این سیگنال دهی به نظر می‌رسد که ساختار فیزیکی مغز را شکل می‌دهد و مدارات حاکم بر وزن بدن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

منبع سایت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۴:۴۸ توسط:فهیمه موضوع: نظرات (0)