مشاوره روانشناسی مشاوره روانشناسی .

مشاوره روانشناسی

روانشناسی

مطالعه چگونه انجام شد
در سال ۲۰۱۳ ، Lynas ، یک روزنامه‌نگار و فعال که با محصولات GM مخالفت کرده بود ، در کنفرانس کشاورزی آکسفورد در مورد تغییر عقیده صحبت کرد . در این آزمایش اخیر ، محققان APPC از گزیده فیلم‌های " Lynas " گرفته تا بیش از ۶۵۰ شرکت‌کننده بزرگ‌سال آمریکایی که در نظرسنجی شرکت داشتند ، استفاده کردند .
پاسخ دهندگان هر کدام یکی از سه کلیپ ویدئویی را نشان دادند : ۱ ) Lynas در توضیح منافع محصولات GM ؛ ۲ ) Lynas درباره عقاید پیشین خود و تغییر ذهن او در مورد محصولات GM ؛ و ۳ .
محققان دریافتند که هر دو شکل پیام تبدیل ( ۲ و ۳ ) تاثیر بیشتری نسبت به پیغام مدافعه ساده داشتند . تفاوتی بین پیغام تغییر اساسی و جزئیات دقیق‌تر وجود نداشت .
با ارزیابی اینکه چگونه روایی تبدیل به کار مشغول شد ، محققان دریافتند که آن " قدرت استدلال ادراک " را افزایش داد تا اعتبار شخصی اش را تقویت کند، که آن‌ها تمایزی مهم یافتند . این حقیقت که قدرت استدلال به عنوان میانجی در رفتار GM به کار گرفته شد ، از این ایده حمایت می‌کند که " تغییر غیرمنتظره در موقعیت سخنران … باعث فرآیند مرکزی یا سیستماتیک بحث می‌شود، که به نوبه خود ، دلالت بر تغییر پایدار در نگرش‌ها دارد .
غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی : مساله‌ای با پروفایل پایین که در آن ذهن ممکن است تغییر کند ؟
برخلاف سایر موضوعات بحث‌برانگیز در علوم ، مانند تحول یا تغییر آب و هوا ، دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد محصولات GM به نظر نمی‌رسد مربوط به ایدئولوژی سیاسی یا باورهای مذهبی باشد . آمریکایی‌ها به ویژه در مورد غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی آگاهی ندارند . یک مطالعه قبلی نشان داد که تنها ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها می‌دانند که غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی برای مصرف انسان موجود هستند و تنها ۲۶ درصد معتقدند که مواد غذایی خورده‌است که به طور ژنتیکی اصلاح شده‌است . در مطالعه‌ای دیگر ، ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که چیزی در مورد غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی شنیده‌اند - - با این حال ۳۹ درصد فکر می‌کنند که غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی خطری برای سلامت انسان فراهم می‌کنند .
با توجه به اینکه دیدگاه بسیاری از آمریکایی‌ها در مورد غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی هنوز با ارزش‌های گروهی و استدلال انگیزه ایجاد شده‌است ، ذهن آن‌ها ممکن است به راحتی در مورد این موضوع تغییر کند . لیون گفت ممکن است امکان ارایه شواهد علمی از طریق روایت تبدیل به افراد در چنین سطح دانش پایین ، مسائل پایین‌تر از پروفایل و بر روی دیدگاه‌های آن‌ها وجود داشته باشد .
لیون گفت : " پس از اتمام این مطالعه ، I'm نسبت به توانایی ما برای تغییر عقیده درباره موضوعاتی که بطور کامل توسط ایدئولوژی آلوده شده‌اند ، خوشبین است ."
محققان هشدار دادند که یافته‌ها ممکن است فراتر از مخاطبان آمریکایی گسترش یابد و گفت که مخاطب آن‌ها شامل بسیاری از کسانی بودند که نگرش‌های قوی و ضد - نداشتند . آن‌ها گفتند که پیام تبدیل باید با افرادی آزمایش شود که دیدگاه‌های پیش از موجود در مورد غذاهای اصلاح‌شده ژنتیکی دارند . آن‌ها همچنین به این نکته اشاره کردند که این تحقیق ، تبدیل تنها یک مسیر را آزمایش کرده‌است - - از غذاهای ضد جی ام گرفته تا غذاهای موافق - - و گفت که کاوش در مورد طرف مقابل ارزشمند خواهد بود .
دانشمندان به دنبال روش‌های جدید برای درمان بیماری‌های عصبی کشنده هستند.
تاریخ :
۱۷ ژانویه ۲۰۱۹
مبدا :
Technische Universitat درسدن
خلاصه :
بیشتر نورون‌ها در مغز انسان از سلول‌های بنیادی عصبی در طول رشد جنینی تولید می‌شوند . پس از تولد ، یک مخزن کوچک از سلول‌های بنیادی در مغز باقی می‌ماند که به تولید نورون‌های جدید در طول زندگی کمک می‌کند . با این حال ، این پرسش مطرح می‌شود که آیا این نورون‌ها جدید واقعا ً از عملکرد مغز پشتیبانی می‌کنند یا خیر ؟ و اگر چنین است ، آیا ما می‌توانیم ظرفیت مغز را با افزایش تعداد نورون‌ها بهبود بخشیم ؟ یک گروه تحقیق هم اکنون به این سوالات پاسخ داده‌است .

منبع سایت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۶:۲۱ توسط:فهیمه موضوع: نظرات (0)