مشاوره روانشناسی مشاوره روانشناسی .

مشاوره روانشناسی

روانشناسی

بیشتر نورون‌ها در مغز انسان از سلول‌های بنیادی عصبی در طی نمو جنینی تشکیل می‌شوند . پس از تولد , مخزن کوچکی از سلول‌های بنیادی در مغز باقی می‌ماند که باعث ایجاد نورون‌های جدید در سراسر زندگی می‌شود . با این حال , این سوال مطرح می‌شود که آیا این نورون‌های جدید واقعا ً از عملکرد مغز پشتیبانی می‌کنند یا خیر? و اگر چنین باشد , آیا می‌توانیم با افزایش تعداد نرون‌ها , ظرفیت مغز را بهبود بخشیم ? گروه تحقیقاتی " فدریکو گری " در مرکز درمان ترمیمی " درسدن " واقع در شهر درسدن , این سوالات را پاسخ داده‌است .
در آخرین مطالعه , دانشمندان موش‌های بالغ سالم را آنالیز کردند که در آن مخزن کوچک سلول‌های بنیادی به منظور افزایش تعداد , دستکاری شده‌بود . در نتیجه تعداد نرون‌های حاصل از این سلول‌های بنیادی نیز افزایش یافت . این نورون‌ها عمدتا ً در ناحیه مغز مسئول تفسیر بو هستند . در حقیقت , بویایی یکی از قوی‌ترین احساسات در موش‌ها است , که اساس یافتن غذا و فرار از شکارچیان است . به همان اندازه که حس بویایی به طور طبیعی در موش‌ها است , در آزمایش‌های رفتاری زیر دانشمندان دریافتند که موش‌ها با نورون‌های بیشتری قادر به تشخیص بوهای بسیار مشابه موش‌های معمولی هستند . از این رو این مطالعه بنیادی در اثبات این نکته است که سلول‌های بنیادی می‌توانند برای بهبود عملکرد مغز استفاده شوند .
تکامل به موش‌ها یک سیستم بویایی بسیار حساس داد . این شگفت‌انگیز است که با اضافه کردن چند نرون می‌توانیم چیزی را بهبود بخشیم که به نظر نزدیک به کمال می‌رسد . " " این مطالعه اساس تحقیق ما را تعیین می‌کند , که اکنون بر یافتن این نکته متمرکز است که آیا می‌توانیم استراتژی خود را به عنوان یک رویکرد درمانی در مدل‌های تخریب نورونی به کار گیریم . "
دانشگاه tu در درسدن , خانه دانشگاهی دانشمندان از بیش از کشورهای عضو است . ماموریت آن‌ها کشف اصول بازسازی سلول و بافت و استفاده از آن در تشخیص , درمان و برگشت بیماری‌ها است . دانشمندان به متخصصین بالینی مراجعه می‌کنند تا تخصص در سلول‌های بنیادی , ژن - ویرایش و باززایی را به سمت درمان‌های نوآورانه برای بیماری‌های نورودژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون , بیماری‌های خونی مانند دیابت , بیماری‌های متابولیک مانند دیابت , شبکیه و بیماری‌های استخوانی برسانند . این گروه از فدریکو گری, بر روی سلول‌های بنیادی عصبی پستانداران در زمینه توسعه , تکامل و عملکردهای شناختی تمرکز دارد .
چگونه کل مغز را در رزولوشن نانو تصویر کنیم
تاریخ :
۱ ژانویه ۲۰۱۰
منبع :
موسسه پزشکی هاوارد هیوز
خلاصه :
یک تکنیک جدید قدرتمند , میکروسکوپ توسعه را با میکروسکوپ صفحه نور برای تصویربرداری در مقیاس نانو از مدارهای عصبی پرواز و موش و اجزای مولکولی آن‌ها ترکیب می‌کند .
اریک مک گری انتظار این تجربه را نداشت .
دو تن از دانشمندان به نام " دو گا او " و " سی ان جی " , که می‌خواستند از میکروسکوپ تیم خود بر روی نمونه‌های مغز استفاده کنند , چهار برابر اندازه معمول خود را افزایش دادند . بخش دوم از موسسه پزشکی هاوارد هیوز در موسسه فن‌آوری ماساچوست ( mit ) , از تکنیک شیمیایی برای ساخت نمونه‌های کوچک استفاده می‌کند تا دانشمندان بتوانند به راحتی جزییات مولکولی را ببینند .
تکنیک آن‌ها , که میکروسکوپ انبساط نامیده می‌شود , بر روی سلول‌های منفرد و یا برش‌های بافتی نازک که در میکروسکوپ‌های نوری معمولی تصویربرداری شده‌اند , به‌خوبی کار می‌کند , اما تیم ورزش‌کاران می‌خواهد تکه‌های بزرگی از بافت را تصویر کند . آن‌ها می‌خواستند مدارهای عصبی کامل را با میلیمتر یا بیشتر ببینند . دانشمندان به یک میکروسکوپ نیاز داشتند که سرعت بالا , قدرت تفکیک بالا و نسبتا ً ملایم بود - چیزی که یک نمونه را قبل از پایان بخشیدن به تصویربرداری از بین نمی‌برد .

منبع سایت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۶:۴۸ توسط:فهیمه موضوع: نظرات (0)