مشاوره روانشناسی مشاوره روانشناسی .

مشاوره روانشناسی

روانشناسی

به همین دلیل , آن‌ها به رستوران برگشتند . تیم او در پردیس ابوریحان بیرونی دانشگاه تهران از میکروسکوپ نیروی اتمی برای تصویر کردن سریع سلولی سریع سلولی حساس در سلول‌های حساس به زندگی استفاده کرد . ترکیب دو تکنیک میکروسکوپی به‌طور بالقوه می‌تواند تصاویری سریع و دقیق از بخش‌های وسیعی از بافت مغز ارائه دهد .
به یاد می‌آورد که " فکر می‌کردم پر از آن هستند . " گا او می‌گوید : " این ایده کمی زمخت به نظر می‌رسد . " ما بافت‌های را از هم جدا می‌کنیم . " اما بردی محمدوف از گائو و همکارانش دعوت کرد تا برنامه شبکه را خارج کنند .
من می‌خواستم به آن‌ها نشان بدهم . در عوض او را زدند . " من نمی‌توانستم کیفیت داده‌هایی که می‌دیدم را باور کنم . تو می‌توانستی مرا با یک پر کتک بزنی . "
در حال حاضر , او و همکارانش با گروه اخوان متحد شده‌اند و کل مغز مگس میوه و بخش‌هایی از مغز موش را به ضخامت کورتکس تصویر کرده‌اند . روش ترکیبی آن‌ها قدرت تفکیک پذیری بالایی را با توانایی تصویرسازی هر پروتئین مورد نظر دارد . تصویربرداری از مغز مگس در رنگ‌های متعدد فقط چند ساعت طول کشید , در حالی که در مقایسه با سال‌های گذشته استفاده از میکروسکوپ الکترونی , میکروسکوپ الکترونی روبشی و همکاران آن‌ها را در ژورنال , علوم , گزارش کردند .
او که در حال حاضر یک مامور تحقیق در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است می‌گوید : " من می‌توانم ببینم که در هر روز حداقل سه نفر از مغز مگس را تصویربرداری می‌کنند . " او می‌گوید چنین سرعت و وضوح به دانشمندان اجازه می‌دهد تا سوالات جدیدی بپرسند , مانند اینکه مغز چگونه بین نرها و ماده‌ها تفاوت دارد , یا اینکه چگونه مدارهای مغزی بین مگس‌ها از یک نوع متفاوت هستند .
این گروه رویای تهیه نقشه از مغز را دارد تا بتوانید آن را در کامپیوتر شبیه‌سازی کنید . او می‌گوید : " ما از یک آستانه در عملکرد تصویربرداری عبور کرده‌ایم . " " به همین دلیل ما هیجان‌زده هستیم . ما فقط اسکن مغزی بیشتر در مغز را اسکن نمی‌کنیم . "
گسترش مغز
تهیه نقشه‌های دقیق از مغز نیازمند بررسی فعالیت و سیم‌کشی آن در انسان , هزاران ارتباطات ساخته‌شده توسط هر یک از بیش از ۱ میلیارد نورون است . چنین نقشه‌هایی می‌توانند به دانشمندان در تشخیص بیماری مغزی , ایجاد هوش مصنوعی بهتر یا حتی توضیح رفتار کمک کنند . این شبیه جام مقدس برای علم اعصاب است .
سال‌ها پیش , گروه او ایده‌ای داشت که چگونه همه چیز سازماندهی شده‌است : اگر واقعا ً بتوانند مغز را بزرگ‌تر کنند - - به اندازه کافی بزرگ است که به داخل نگاه کنیم ? با دمیدن به نمونه‌ها با ژل‌های آگارز - - مانند موارد موجود در پوشک بچه - این تیم روشی برای گسترش بافت‌ها و ساختن مولکول‌ها در داخل جمعیت کم و آسان‌تر دید زیر میکروسکوپ را ابداع کرد . ملکول‌ها در یک داربست قرار می‌گیرند و موقعیت نسبی یکسانی دارند .
اما تصویر کردن جلدهای بزرگ بافت آسان نبود . هر چه نمونه ضخیم‌تر باشد , فقط قسمت‌هایی که می‌خواهید ببینید محکم‌تر است . نور بیش از حد بر روی نمونه‌ها می‌تواند آن‌ها را جذب کند و لامپ‌های " لامپ‌های " فلورسنت را روشن کند .
گائو می‌گوید که گسترش یک نمونه فقط ۴ برابر حجم آن را افزایش می‌دهد . " ما به چیزی نیاز داشتیم که سریع بود و خیلی خوب نبود , و ما می‌دانستیم که یک میکروسکوپ فوق‌العاده در این کار وجود دارد . "
میکروسکوپ نوری شبکه یک ورقه نازک نور را از طریق یک نمونه جذب می‌کند و تنها آن قسمت را در صفحه متمرکز میکروسکوپ نشان می‌دهد . این کار به مناطق متمرکز کمک می‌کند تا تاریک بمانند و فلورسنس نمونه را از خاموش شدن حفظ کنند .
زمانی که گائو و دیگران ابتدا بافت موشی را در دامنه شبکه مورد آزمایش قرار دادند , انبوهی از دانه‌های درخشان از شاخه‌های نورون‌ها را دیدند . این خارها , که خاره‌ای دندریتی نامیده می‌شوند, اغلب شبیه قارچ هستند , با سره‌ای گرد روی گردنشان که می ‌توان آن‌ها را اندازه‌گیری کرد. او می‌گوید : " اما دانشمندان توانستند حتی کوچک‌ترین گردنشان را ببینند . "
خیلی جالب بود . تیم متقاعد شد که باید تکنیک ترکیبی را بیشتر بررسی کنند . او می‌گوید : " و این کاری است که از آن زمان تاکنون انجام داده‌ایم . "

منبع سایت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۷:۵۴ توسط:فهیمه موضوع: نظرات (0)